Friday, December 10, 2010

SS : Membawa ahli keluarganya


Hari ini sewaktu dalam perjalanan ke masjid untuk sembahyang Jumaat, aku dan rakanku berbual. Rakanku itu aku gelarkan sebagai SS sahaja. Timbul rasa kasihan kerana beliau berpisah dengan isteri dan anak-anaknya kerana mengikuti aku yang menghampiri 7 bulan lamanya. Oleh itu aku berbincang dengannya dan beliau bersetuju untuk membawa keluarganya berpindah berhampiran dengan aku. Mungkin sudah tiba masanya. Mugkin juga ahli keluarganya dapat berkenalan dengan kelaurga aku. Aku berpesan kepadanya bahawa selepas solat Jumaat di masjid, aku benarkan beliau membawa ahli keluarganya untuk datang tinggal hampir denganku.

Aku baru berbual dengan dengan SS. Beliau telah membawa ahli keluarganya. Isterinya bernama Siti Sarimah. Anak mereka 7 orang iaitu 6 orang lelaki dan seorang perempuan. Yang bersamanya masih ada 3 orang sahaja iaitu 1 org perempuan dan 2 orang lelaki. 4 orang anak lelakinya yang lain telah berumahtangga dan kini menetap di Tanah Arab (Mekah). 3 orang daripada anak SS telah menemui PH di musim haji baru-baru ini. Alhamdulillah.

Makanya, ramai kenalan aku telah berada di sekitar aku. Aku mengharapkan mereka tidak lagi berjauhan bersama ahli keluarga mereka hanya kerana mengikut ke mana sahaja aku bergerak.

No comments:

Post a Comment