Friday, January 1, 2010

Blog : Memulakan penerokaaan diri

Hari ini aku memulakan blog berkaitan dunia khayalanku. Malahan aku juga telah berbincang dengan rakanku berkaitan pembikinan blog ini. Ini bertujuan untuk memaparkan sedikit cerita khayalanku agar sesiapa yang mengalaminya akan memahami akan dunia khayalanku.

Sebenarnya, walaupun agak lewat aku membina blog berkaitan dunia khayalanku, aku akan cuba memasukkan entri proses mula aku mengenali dunia khayalan. Satu persatu peristiwa yang aku alami akan aku catatkan dalam blog dunia khayalanku ini. Insyallah, aku akan bersikap tekal dalam meneruskan coretan dalam dunia khayalanku.

Permulaan Januari 2010 ini adalah mulanya aku meneroka salasilah keturunan tokoh Kedah yang bukan calang-calang hebat di zaman kehidupannya. Aku adalah generasi ke 3 bagi tokoh tersebut. Memulakan penerokaan itu berasaskan cerita lisan arwah emak dan juga saudara-mara terhampir. Bukti nyata harus dicarigali agar ada pencerahan terhadap cerita lisan yang bermain di bibir generasi terdahulu. Berasaskan penerokaan merungkai warisan, merentasi sempadan adalah langkah mula untuk aku memasuki dunia khayalanku.

No comments:

Post a Comment