Sunday, February 14, 2010

PH : Memulakan penerokaan diri

Selepas seminggu kedua anak dara itu pulang ke kampung mereka, aku cuba menghubungi mereka semula. Aku teringin untuk berbual dengan bapa Siti Khadijah. PH namanya. Apabila tiba waktu malam, aku masih teringatkan PH. Tiba-tiba aku terasa meremang seluruh badan. Meremang ini, mungkin proses awal untuk mengenali kehadiran mereka. 

Beberapa persoalan telah aku teroka. PH memiliki sebuah keluarga besar. Memiliki seorang isteri di sebuah kampung di kawasan pergunungan dalam daerah Manjung, Perak. Beliau masih ada 2 orang anak dara iaitu Siti Khadijah dan Siti Shamsinar. Beliau kerap ke Tanah Jawa. Persoalan ini belum aku teroka.

Beliau memiliki rangkaian kenalan di serata dunia mereka khususnya di kawasan nusantara. Aku belum mampu meneroka dalam perbagai persoalan kecil. Itu kelemahan aku.

No comments:

Post a Comment